Polityka prywatności i zasad przetwarzania danych osobowych

Oświadczenie o ochronie prywatności

20 czerwca 2021

Ochrona Twojej prywatności jest dla nas bardzo ważna. Bierzemy pełną odpowiedzialność za te słowa. To, że korzystasz z serwisu Ratownik KPP oznacza, że nam ufasz, co ma dla nas duże znaczenie. Dołożymy więc wszelkich starań w celu ochrony danych, które nam przekazujesz. Działamy w interesie naszych klientów i zapewniamy przejrzystość przetwarzania Twoich danych osobowych.

Ten dokument opisuje, jak wykorzystujemy i przetwarzamy Twoje dane osobowe. Treść dokumentu jest jasna i przejrzysta, tak abyś dowiedział się z niego wszystkiego, co Cię interesuje. Dodatkowo znajdziesz w nim informacje, z jakich praw możesz korzystać w odniesieniu do swoich danych osobowych (np. prawo do sprzeciwu) i jak możesz się z nami skontaktować. Przeczytaj także Oświadczenie dotyczące plików cookies, z którego dowiesz się, jak Ratownik KPP wykorzystuje „ciasteczka” i podobne technologie.

„Oświadczenie o ochronie prywatności” dotyczy wszelkich danych klientów zebranych w Serwisie i pozyskanych drogą kontaktu e-mailowego z zespołem ds. obsługi klienta).

Od czasu do czasu może nam się zdarzyć aktualizacja treści dokumentu, dlatego zalecamy odwiedzać stronę regularnie, żeby być zawsze na bieżąco. Powiadomimy Cię o wszelkich aktualizacjach treści niniejszego „Oświadczenia o ochronie prywatności” przed ich wprowadzeniem, jeśli będą one miały na Ciebie wpływ (na przykład, jeżeli będziemy chcieli przetwarzać Twoje dane osobowe do celów innych niż określono wcześniej).

Uwaga: jeśli nie akceptujesz tego „Oświadczenia o ochronie prywatności”, prosimy Cię o zaprzestanie korzystania z naszych usług. Jeśli je akceptujesz, już teraz możesz dokonać u nas kolejnej rezerwacji kursu lub recertyfikacji.

Właścicielem strony www.ratownikkpp.pl (zwanej dalej „Serwisem”) i Administratorem Twoich danych jest RescueNet Sp. z o.o. zarejestrowana w Lublinie przy ulicy Związkowej 26, NIP: 897-182-49-08, Regon: 364629977, wpisana do KRS 0000621142.

Terminy użyte w niniejszym „Oświadczeniu o ochronie prywatności”

„Usługa” oznacza różne produkty i usługi, które mogą zostać zamówione, nabyte, zakupione, opłacone, wynajęte, dostarczone, zarezerwowane przez klienta u Organizatora kursu KPP lub recertyfikacji KPP.

„Dostawca” oznacza Organizatora kursu KPP lub recertyfikacji KPP, które są udostępniane do Rezerwacji w Serwisie.

„Rezerwacja” oznacza zamówienie, nabycie, opłacenie lub rezerwację Usługi.

Jakiego rodzaju dane zbiera Ratownik KPP?

Abyśmy mogli pomóc Ci wybrać idealną usługę, potrzebujemy pewnych informacji na Twój temat. Są to dość standardowe informacje – Twoje imię i nazwisko, preferowane dane kontaktowe, dane rozliczeniowe, numer pesel niezbędny do dokumentacji kursu i wystawienia Ci zaświadczenia Ratownika KPP, imiona i nazwiska osób uczestniczących z Tobą w kursie oraz informacje dotyczące płatności.

Ponadto zbieramy również dane z Twojego komputera, telefonu, tabletu lub innego urządzenia, z którego uzyskujesz dostęp do naszych usług. Obejmują one Twój adres IP, rodzaj przeglądarki internetowej czy ustawienia języka. W niektórych sytuacjach otrzymujemy też informacje na Twój temat od innych lub gdy automatycznie zbieramy inne informacje.

Tak w skrócie przedstawia się kwestia gromadzonych przez nas informacji. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, szczegółowe informacje znajdziesz poniżej.

Dlaczego Ratownik KPP zbiera i wykorzystuje dotyczące Cię dane?

Prosimy Cię o podanie danych w jednym celu – aby pomóc Ci zarządzać swoimi Rezerwacjami usług online i zapewniać Ci usługi najwyższej jakości.

Z danych korzystamy m.in. po to, by się z Tobą skontaktować i poinformować Cię o naszych najnowszych ofertach, w tym ofertach specjalnych, a także innych produktach lub usługach, które według nas mogą Cię zainteresować. Wykorzystujemy Twoje dane także w innych celach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do dalszej lektury.

Na jakiej zasadzie Ratownik KPP udostępnia Twoje dane stronom trzecim?

Serwis współpracuje ze stronami trzecimi na wiele sposobów i z wielu powodów. Przede wszystkim po to, by udostępnić Dostawcy usług dane istotne dla realizacji Twojej usługi, jaką jest kurs KPP lub recertyfikacja KPP.

Istnieją jeszcze inne podmioty zaangażowane w dostarczanie Ci usług. Są to m.in. instytucje finansowe, reklamodawcy. W niektórych przypadkach, jeśli wymaga tego prawo, możemy udostępnić Twoje dane władzom rządowym lub innym.

Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje na temat tego, jak wykorzystujemy i udostępniamy innym dane, którymi się z nami dzielisz.

Jak Ratownik KPP wykorzystuje media społecznościowe?

Korzystanie z mediów społecznościowych może być zintegrowanie z usługami Serwisu na wiele różnych sposobów. Zbieramy na przykład niektóre Twoje dane osobowe lub otrzymujemy niektóre informacje od dostawcy mediów społecznościowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak wykorzystujemy i udostępniamy te informacje, czytaj dalej.

Jakie procedury dotyczące ochrony i przechowywania danych osobowych stosuje Ratownik KPP?

Wdrożyliśmy szereg procedur mających na celu zapobieganie nieuprawionemu dostępowi do danych osobowych, które przetwarzamy, lub ich niezgodnemu z prawem wykorzystaniu.

Jak możesz kontrolować dane udostępnione Serwisowi?

Zawsze masz prawo wglądu w dane, które przechowujemy. Możesz poprosić o dostęp do swoich danych osobowych lub o ich usunięcie poprzez kontakt mailowy kontakt@ratownikkpp.pl. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o przysługujących Ci prawach do kontroli swoich danych osobowych, czytaj dalej.

Kto jest odpowiedzialny za przetwarzanie danych osobowych w Serwisie?

Firma RescueNet sp. z o.o. kontroluje przetwarzanie danych osobowych w celu świadczenia swoich usług. Obejmuje to dane ze stron internetowych i aplikacji mobilnych należących do firmy, poza pewnymi wyjątkami, które zostały wyjaśnione w niniejszym oświadczeniu o ochronie prywatności.

Jakiego rodzaju dane zbiera Ratownik KPP?

W zależności od prawa, które ma zastosowanie w Twoim przypadku, możemy być zobowiązani do dostarczenia dodatkowych informacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, czytaj dalej.

Dane, które nam udostępniasz.

Ratownik KPP zbiera i wykorzystuje informacje, które przekazujesz. Kiedy dokonujesz Rezerwacji miejsca na kursie, jesteś proszony o podanie swojego imienia, nazwiska i adresu e-mail, adresu zamieszkania, numeru telefonu, informacji dotyczących płatności, imion i nazwisk osób uczestniczących razem z Tobą w kursie. Do dokumentacji kursu a także wystawienia Ci zaświadczenia o uzyskaniu tytułu ratownika niezbędny jest nam również Twój pesel.

Jeśli będziesz kontaktować się z nami przez dział obsługi klienta lub w inny sposób (np. korzystając z mediów społecznościowych) lub będziesz kontaktować się za naszym pośrednictwem z Dostawcą usług, również będziemy zbierać informacje z tym związane. Ma to zastosowanie bez względu na to, czy przekazujesz nam swoją informację zwrotną, czy kontaktujesz się w celu uzyskania pomocy związanej z naszymi usługami.

Możesz zostać także poproszony o dodanie opinii, aby opowiedzieć innym o swoich doświadczeniach związanych z korzystaniem z usługi. Kiedy dodajesz opinię w Serwisie, zbieramy wszystkie informacje, które w niej zawarłeś, wraz z wyświetlaną nazwą użytkownika oraz awatarem (jeśli go wybierzesz).

Są również inne sytuacje, które pozwalają nam na zbieranie informacji. Na przykład, jeśli przeglądasz naszą stronę, korzystając z urządzenia mobilnego, możesz zdecydować się na udostępnienie informacji o swoim położeniu oraz listy Twoich kontaktów. Pozwoli nam to zapewnić Ci możliwie jak najlepsze usługi i doświadczenia.

Jeśli natomiast utworzysz konto na naszej stronie, zapiszemy Twoje ustawienia. Dane te mogą zostać wykorzystane, aby pomóc Ci zaplanować i zarządzać kolejnymi Rezerwacjami lub korzystać z innych funkcji, do których dostęp mają wyłącznie posiadacze kont (takich jak oferowane przez nas materiały szkoleniowe, nagrody i inne korzyści).

Możemy także zaoferować Ci udział w programach poleceń lub innych programach lojalnościowych, które także wymagają podania danych.

Dane, które zbieramy automatycznie.

Niezależnie od tego, czy dokonasz Rezerwacji usług czy nie, automatycznie zbieramy dane, gdy korzystasz z naszej strony. Zbieramy takie dane, jak Twój adres IP, data i godzina korzystania z naszego serwisu, rodzaj urządzenia i oprogramowanie (jak np. system operacyjny, przeglądarka internetowa, wersje oprogramowania/aplikacji i ustawienia języka). Zbieramy także informacje na temat kliknięć oraz tego, jakie strony wyświetliłeś.

Jeśli korzystasz z urządzenia mobilnego, zbieramy dane identyfikujące Twoje urządzenie, jak i dane na temat Twoich ustawień i charakterystyki urządzenia, przypadków zawieszenia się aplikacji i na temat innych działań systemowych. Kiedy dokonujesz Rezerwacji usług za pomocą tego typu urządzenia, nasz system rejestruje, w jaki sposób dokonałeś rezerwacji (na jakiej stronie internetowej), i/lub z jakiej strony trafiłeś do Serwisu, kiedy wszedłeś na stronę Ratownik KPP.

Dane, które otrzymujemy z innych źródeł.

Nie chodzi tylko o informacje, których nam udzielasz. Możemy też otrzymywać informacje o Tobie z innych źródeł. Obejmują one partnerów biznesowych i inne niezależne strony trzecie.

Nasz serwis obejmuje także usługi stron trzecich, co ułatwia kwestie obsługi płatności za rezerwacje i sprawia, że pieniądze trafiają od Ciebie do Dostawców. Usługodawcy ci udostępniają nam szczegóły dotyczące płatności, tak byśmy mogli odpowiednio zarządzać Twoją Rezerwacją i dopilnować, żeby wszystko odbyło się bez problemów.

Dodatkowo, zbieramy informacje w przypadku, gdy otrzymamy od Dostawcy skargi na Twój temat, na przykład w przypadku niewłaściwego zachowania bądź nieobecności.

Kolejnym źródłem informacji o użytkownikach są zintegrowane z naszą platformą usługi komunikacyjne. Umożliwiają one kontakt z Dostawcą, u którego dokonałeś rezerwacji, w kwestii swojego pobytu. W niektórych przypadkach otrzymujemy też metadane na temat komunikacji (pod jaki numer dzwoniono, kto dzwonił oraz datę i długość połączenia).

Możemy także otrzymywać dane na Twój temat, by móc zaoferować Ci lepiej dostosowane do Ciebie reklamy, na przykład dodatkowe dane dotyczące plików cookies udostępniane przez partnerów mediów społecznościowych.

Dostawcy usług również mogą udostępnić Serwisowi informacje na Twój temat. Może się tak zdarzyć, jeśli masz pytania dotyczące nadchodzącej rezerwacji lub w przypadku zaistnienia sporu dotyczącego Rezerwacji usług turystycznych.

Dlaczego Ratownik KPP zbiera i wykorzystuje dotyczące Cię dane?

Wykorzystujemy dotyczące Ciebie informacje do różnych celów. Dane te mogą zostać wykorzystane w następujący sposób:

A. Rezerwacje usług: przede wszystkim potrzebujemy Twoich danych, aby dokończyć Twoją internetową Rezerwację usługi i nią zarządzać, co jest zasadniczo tym, czym zajmuje się nasza firma. W ramach tych działań będziemy przesyłać wiadomości związane z Twoją Rezerwacją usług, np. potwierdzenie lub zmiany rezerwacji czy przypomnienia.

B. Obsługa klienta: zapewniamy pomoc naszym klientom. Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18. Udostępnienie odpowiednich danych, takich jak informacje dotyczące rezerwacji lub Twojego konta użytkownika, centrum obsługi klienta pozwala nam udzielić Ci pomocy, kiedy jej potrzebujesz. Pomagamy Ci, m.in. skontaktować się odpowiednim Dostawcą usług oraz odpowiadamy na Twoje pytania dotyczące Rezerwacji usług (lub innych kwestii).

C. Funkcje konta: użytkownicy Ratownika KPP mogą zakładać konta na stronach Dostawców. Otrzymane przez nas informacje wykorzystywane są do zarządzania tymi kontami. Dzięki temu możesz zarządzać Rezerwacjami, korzystać z ofert specjalnych, dokonywać z łatwością przyszłych Rezerwacji usług i zarządzać ustawieniami osobistymi.

D. Działania marketingowe: używamy tych informacji w ramach naszych działań marketingowych. Te działania obejmują:

1. Wykorzystywanie danych kontaktowych do przesyłania Ci typowych powiadomień o produktach i usługach związanych z ratownictwem. Możesz zrezygnować z otrzymywania informacji na swój adres e-mail w prosty i szybki sposób. Wystarczy kliknąć link „Zrezygnuj” znajdujący się na dole biuletynu lub innej wiadomości.

2. Na podstawie Twoich informacji możemy pokazywać Ci spersonalizowane oferty na stronie ratownikkpp.pl, w aplikacjach mobilnych lub na stronach i w aplikacjach należących do stron trzecich (w tym w mediach społecznościowych), a wyświetlane Tobie treści strony mogą być personalizowane. Mogą to być oferty, z których można skorzystać bezpośrednio w Serwisie, stronach partnerskich, lub inne oferty stron trzecich, jak również produkty, które według nas mogą być dla Ciebie interesujące.

3.W przypadku wzięcia udziału w innych działaniach promocyjnych (loterie, programy poleceń, konkursy) odpowiednie informacje zostaną wykorzystane do zarządzania tymi promocjami.

E. Komunikacja z Tobą: możemy kontaktować się z Tobą przy innych okazjach, m.in. za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej lub wiadomości SMS. Wybrana metoda uzależniona będzie od podanych przez Ciebie informacji. Przetwarzamy również wiadomości otrzymane od Ciebie. Może istnieć ku temu kilka powodów:

1. Rozwiązywanie kwestii zgłoszonych przez Ciebie lub Dostawcę usług, u którego dokonałeś rezerwacji.

2. W przypadku niedokończenia Rezerwacji usługi online możemy skontaktować się z Tobą w celu przypomnienia o dokończeniu rezerwacji. Uważamy, że ta dodatkowa usługa umożliwia Ci kontynuację już rozpoczętej rezerwacji bez konieczności ponownego wyszukiwania Dostawcy i wpisywania swoich danych.

3. W przypadku korzystania z naszych usług możemy przesłać Ci kwestionariusz lub poprosić Cię o ocenę Twoich doświadczeń związanych z Serwisem lub Dostawcą usług.

4. Wyślemy Ci również inne materiały związane z Twoimi Rezerwacjami usług, np. informacje dotyczące tego, jak można się skontaktować z Serwisem w przypadku, gdy potrzebujesz pomocy, a także informacje, które mogą okazać się przydatne przy realizacji usługi. Wyślemy Ci także materiały związane z przyszłymi Rezerwacjami lub podsumowanie Twoich poprzednich Rezerwacji usług.

5. Nawet jeśli nie masz Rezerwacji usługi, której termin przypada w przyszłości, nadal może zaistnieć potrzeba przesłania Ci wiadomości o charakterze administracyjnym, w tym powiadomień dotyczących kwestii bezpieczeństwa.

F. Badania rynku: czasami zapraszamy naszych klientów do wzięcia udziału w badaniach rynku. Aby dowiedzieć się, jakie dane osobowe zbieramy i w jaki sposób są one dalej przetwarzane, prosimy o zapoznanie się z informacjami otrzymanymi wraz z prośbą o wzięcie udziału w tych badaniach.

G. Doskonalenie naszych usług: korzystamy także z danych osobowych do celów analitycznych i doskonalenia produktów. Wynika to z naszego zaangażowanie w poprawę jakości naszych usług i zwiększenie zadowolenia użytkowników.

W tym przypadku wykorzystujemy dane do celów testowania i rozwiązywania problemów, jak również do generowania statystyk dotyczących naszej działalności. Naszym głównym celem jest w tym przypadku analiza wydajności naszych usług, zrozumienie, w jaki sposób są używane, a ostatecznie także optymalizacja i personalizacja naszej internetowej platformy i aplikacji, aby były łatwiejsze i bardziej przydatne w użyciu. W miarę możliwości staramy się używać do takich celów analitycznych wyłącznie pseudonimizowanych danych.

H. Zapewnienie Ci najlepszej ceny, w zależności od miejsca, w którym się znajdujesz.

I. Opinie klientów i inne informacje związane z usługą: podczas Twojego kursu lub po jego zakończeniu możemy Cię poprosić o podzielenie się opinią na jego temat. Prośba taka może obejmować informacje o Dostawcy usług lub o usłudze.

Jeśli posiadasz konto w Serwisie, możesz wybrać, czy chcesz, aby obok opinii widniała Twoja nazwa użytkownika zamiast prawdziwego imienia i nazwiska, czy może chcesz dodać opinię anonimowo. Nazwę użytkownika można dodać w ustawieniach konta. Można też dodać awatara.

Umieszczając opinię, zgadzasz się jednocześnie, by była ona widoczna na stronie (zgodnie z naszymi Warunkami, np. na stronie danego Dostawcy usług lub na naszych stronach, w aplikacjach mobilnych lub mediach społecznościowych, aplikacjach społecznościowych oraz na internetowej platformie danego Dostawcy usług lub na stronach partnerów biznesowych. Opinie mają na celu poinformowanie innych klientów o jakości Usługi, z której korzystałeś, wybranym kursie lub innych doświadczeniach, którymi zdecydowałeś się podzielić.

J. Monitorowanie połączeń telefonicznych: kiedy dzwonisz do naszego zespołu obsługi klienta, Serwis korzysta z systemu automatycznego wykrywania numeru telefonu, by dopasować Twój numer do istniejących rezerwacji. Pomaga to zaoszczędzić czas zarówno Tobie, jak i pracownikowi zespołu obsługi klienta. Jednakże, nasz personel nadal może poprosić Cię o zweryfikowanie informacji, co pomaga zachować poufność danych dotyczących rezerwacji.

Podczas rozmów telefonicznych z naszym zespołem obsługi klienta możemy słuchać lub nagrywać rozmowy do celów związanych z kontrolą jakości lub szkoleniami. Wiąże się to z wykorzystaniem nagrań do rozpatrywania skarg, roszczeń prawnych i wykrywania nadużyć.

Nie wszystkie rozmowy są nagrywane, a nagrania przechowywane są przez ograniczony czas, a po jego upływie automatycznie usuwane. Wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, w której Serwis będzie miał uzasadnioną potrzebę dłuższego przechowywania nagrań w celu przeprowadzenia dochodzenia w sprawie oszustwa lub w celach prawnych.

K. Wsparcie bezpieczeństwa i wiarygodności usługi: Aby stworzyć godne zaufania środowisko dla Ciebie, partnerów biznesowych Serwisu i naszych Dostawców usług , możemy wykorzystywać dane osobowe do wykrywania oszustw i innych nielegalnych lub niepożądanych działań oraz zapobiegania im.

Analogicznie możemy wykorzystywać dane osobowe do celów oceny ryzyka i bezpieczeństwa, w tym do uwierzytelniania użytkowników i rezerwacji. W takich przypadkach konieczne może być przerwanie lub wstrzymanie określonych Rezerwacji usług do czasu zakończenia oceny sytuacji.

L. Aspekty prawne: w określonych przypadkach może zachodzić potrzeba wykorzystania Twoich danych w celu rozwiązania sporów prawnych, w przypadku postępowań urzędowych, w sprawach związanych z przestrzeganiem przepisów prawa, dla dopełnienia zapisów warunków korzystania z usług internetowej rezerwacji lub wykonania prawnie uzasadnionego żądania organów ścigania.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne. W zależności od rodzaju usługi, z której chciałbyś skorzystać, zebranie określonych danych osobowych może okazać się jednak konieczne do realizacji tej usługi.

Jeśli wykorzystamy zautomatyzowane sposoby przetwarzania danych osobowych, które pociągają za sobą skutki prawne lub mają na Ciebie znaczący wpływ, zawsze wprowadzimy odpowiednie środki ochrony Twoich praw i wolności. Obejmuje to prawo do uzyskania interwencji ze strony człowieka.

Przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych opisanych powyżej, opieramy się na następujących podstawach prawnych:

Przetwarzanie danych osobowych do celów A i B jest niezbędne do wykonania umowy, a w szczególności do dokończenia Rezerwacji usługi i zarządzania nią.

Bez podania wymaganych danych osobowych Ratownik KPP nie może dokończyć Rezerwacji usługi ani zapewnić obsługi klienta. W odniesieniu do pozostałych celów Serwis opiera się na uzasadnionym interesie handlowym polegającym na świadczeniu usług, zapobieganiu oszustwom i poprawie jakości świadczonych przez siebie usług.

Booking.com zachowuje balans między Twoimi prawami i interesami w zakresie ochrony danych osobowych a prawami i interesami Booking.com lub strony trzeciej, gdy korzystanie z danych osobowych leży w prawnie uzasadnionym interesie Booking.com lub strony trzeciej. W przypadku punktu L (jeśli dotyczy) Booking.com działa w oparciu o zgodność z obowiązującymi przepisami prawa (w tym prawnie uzasadnionymi wnioskami organów ścigania).

Wreszcie, gdy wymaga tego obowiązujące prawo, Booking.com zwróci się do Ciebie o wyrażenie zgody przed przystąpieniem do przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym do celów marketingowych realizowanych za pomocą poczty elektronicznej lub w jakimkolwiek innym celu wymaganym przez prawo.

Jeśli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie Twoich danych do celów C-K i nie masz możliwości bezpośredniego skorzystania z żadnego mechanizmu rezygnacji (na przykład w ustawieniach Twojego konta), prosimy o wysłanie wiadomości na adres kontakt@ratownikkpp.pl.

Na jakiej zasadzie Ratownik KPP udostępnia Twoje dane stronom trzecim?

W określonych okolicznościach, udostępnimy Twoje dane osobowe stronom trzecim. Te strony trzecie obejmują:

1. Dostawcę usług, u którego dokonałeś rezerwacji: w celu zrealizowania Twojej Rezerwacji usług przekazujemy odpowiednie dane na jej temat Dostawcy usługi, u którego jej dokonałeś. To jedna z najważniejszych rzeczy, jakie dla Ciebie robimy.

2. W zależności od Rezerwacji usług dane te obejmują Twoje imię i nazwisko, pesel, dane kontaktowe, dane płatności, lub inne informacje określone podczas dokonywania Rezerwacji usługi.

W niektórych przypadkach możemy również przekazać Dostawcy usług pewne historyczne informacje na Twój temat. Dotyczą one m.in. tego, czy w przeszłości dokonywałeś już u nas rezerwacji, liczby zrealizowanych rezerwacji w serwisie, potwierdzenia braku zgłoszeń o niewłaściwym zachowaniu, odsetka rezerwacji, które w przeszłości odwołałeś, czy też tego, czy wystawiłeś opinie dotyczące poprzednich rezerwacji.

Jeśli masz pytanie dotyczące wybranej usługi, możemy skontaktować się z Dostawcą usług i poprosić o rozwiązanie danej kwestii. O ile płatności nie dokonano w trakcie procesu rezerwacji w Serwisie, prześlemy dane Twojej karty płatniczej do Dostawcy usług dla dalszej ich obsługi (o ile podałeś nam te dane).

W przypadku sporów związanych z Rezerwacjami możemy przesłać Dostawcy usługi Twoje dane kontaktowe, w tym adres e-mail i informacje o procesie Rezerwacji usług niezbędne do rozpatrzenia sporu. Mogą one obejmować kopię potwierdzenia Rezerwacji usług jako dowód, że rezerwacji faktycznie dokonano.

Należy pamiętać, że czasami, na polecenie Dostawcy usług, będziemy musieli udostępnić Twoje dane osobowe stronom związanym z Dostawcą usług w celu sfinalizowania i administrowania Twoją rezerwacją. Strony te mogą obejmować inne podmioty lub dostawców usług, którzy przetwarzają dane w imieniu Dostawcy usług.

2. Korzystamy z dostawców usług, którzy wspierają nas w dostarczaniu usług:

  • Wsparcie klienta
  • Badania rynku
  • Wykrywanie oszustw i zapobieganie im (w tym usługi screeningu)
  • Obsługę płatności
  • Korzystamy z usług stron trzecich w celu przetwarzania płatności, realizacji obciążeń zwrotnych oraz świadczenia usług rozliczeniowo-windykacyjnych. W przypadku obciążenia zwrotnego żądanego dla Twojej Rezerwacji usług przez Ciebie lub przez posiadacza karty kredytowej użytej do dokonania rezerwacji musimy udostępnić określone dane na temat rezerwacji podmiotowi obsługującemu płatności oraz odpowiedniej instytucji finansowej w celu realizacji obciążenia zwrotnego. Może to także dotyczyć kopii potwierdzenia rezerwacji lub adresu IP użytego do dokonania rezerwacji. Możemy udostępniać dane odpowiednim instytucjom finansowym, jeśli uznamy, że jest to absolutnie konieczne do zapobieżenia lub wykrycia oszustwa.

  • Usługi marketingowe
  • Udostępniamy Twoje dane osobowe agencjom reklamowym, w tym adres e-mail, w ramach działań marketingowych podejmowanych z wykorzystaniem stron trzecich (w celu upewnienia się, że odpowiednie reklamy wyświetlane są odpowiednim odbiorcom). Używamy m.in. funkcji haszującej, aby umożliwić dopasowanie adresu e-mail w istniejącej bazie danych klientów, tak aby adres ten nie mógł zostać użyty do innych celów. Aby uzyskać więcej informacji na temat spersonalizowanych treści reklamowych i Twoich wyborów, przeczytaj nasze „Oświadczenie o plikach cookies”.

    3. Wszyscy dostawcy usług są zobowiązani do odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych.

    4. Właściwe organy: udostępniamy dane osobowe organom ścigania w zakresie, w jakim jest to absolutnie konieczne do zapobiegania, wykrywania i ścigania sprawców przestępstw oraz oszustw lub jeśli spoczywa na nas inny obowiązek prawny w tym zakresie. Ponadto możemy udostępnić dane osobowe organom posiadającym kompetencje w zakresie ochrony praw i własności, w tym praw i własności naszych partnerów biznesowych.

    W jaki sposób Ratownik KPP przetwarza wiadomości między Tobą a Dostawcą usług, u którego dokonałeś rezerwacji, wysyłane za pośrednictwem Serwisu?

    Ratownik KP może zaoferować Tobie oraz Dostawcom usług rozmaite kanały komunikacji na temat Usług i aktualnych Rezerwacji usług, która przechodzi przez Serwis. Dzięki temu Ty i Twój Dostawca usług możecie skontaktować się z Serwisem, korzystając ze strony, aplikacji oraz innych kanałów, które udostępniamy.

    Ratownik KPP ma dostęp do komunikacji i może korzystać ze zautomatyzowanych systemów, by przeglądać, skanować, analizować komunikację dla następujących celów:

  • zapewnienia bezpieczeństwa;
  • zapobiegania oszustwom;
  • zachowania zgodności z przepisami oraz wymogami regulacyjnymi;
  • śledztw związanych z ewentualnymi nadużyciami;
  • opracowywania i ulepszania produktów;
  • badań;
  • zaangażowania użytkowników (w tym do dostarczania Ci ofert oraz informacji, które mogą Cię zainteresować);
  • zapewniania wsparcia technicznego i obsługi klienta.
  • Zastrzegamy prawo do sprawdzenia i zablokowania komunikacji, która według nas może zawierać złośliwą zawartość, spam albo może stanowić zagrożenie dla Ciebie, Dostawców usług, Serwisu albo innych podmiotów.

    Cała komunikacja przechodząca przez Serwis będzie przechowywana przez RescueNet Sp. z o.o.. Partnerzy biznesowi (przez których platformy dokonałeś rezerwacji), a także Dostawcy usług mogą komunikować się z Tobą bezpośrednio, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub innych kanałów pozostających poza kontrolą Serwisu.

    Jak Ratownik KPP wykorzystuje urządzenia mobilne?

    Oferujemy bezpłatne aplikacje na szereg różnych urządzeń, jak również wersje naszej strony, które zostały zoptymalizowane pod kątem korzystania z nich na tablecie i telefonie komórkowym.

    Te aplikacje i strony mobilne przetwarzają dane osobowe w taki sam sposób jak nasza strona internetowa. Pozwalają one również korzystać z usług lokalizacyjnych, by w razie potrzeby wyszukać znajdujące się w pobliżu Usługi turystyczne.

    Za Twoją zgodą możemy wysyłać Ci powiadomienia z informacjami o Twojej Rezerwacji usług. Możesz także zdecydować się dać nam dostęp do danych o Twojej lokalizacji oraz danych kontaktowych, tak abyśmy mogli dostarczyć Ci zamówione usługi. W przypadku zamieszczenia zdjęć na naszej platformie, zdjęcia te mogą zawierać również informacje o lokalizacji (tzw. metadane). Przeczytaj instrukcję obsługi urządzenia mobilnego, by dowiedzieć się, jak zmienić ustawienia i kontrolować udostępnianie tego rodzaju danych.

    W celu optymalizacji naszych usług i działań marketingowych oraz zapewnienia spójnego środowiska użytkowników, stosujemy tzw. „cross-device tracking”. Proces ten może odbywać się z wykorzystaniem plików cookies lub bez nich. Aby uzyskać więcej informacji na temat ciasteczek i podobnych technologii, zapoznaj się z naszym Oświadczeniem dotyczącym plików cookies.

    Dzięki technologii „cross-device tracking” Serwis może śledzić zachowania użytkownika na różnych urządzeniach. Następnie może łączyć informacje zebrane za pośrednictwem danej przeglądarki lub urządzenia mobilnego z innym komputerem lub urządzeniem połączonym z komputerem lub urządzeniem, z którego zebrane zostały dane.

    Aby zoptymalizować treści zawarte w biuletynie Ratownik KPP, Serwis łączy dane na temat wyszukiwań i rezerwacji dokonanych z różnych komputerów i urządzeń. W każdej chwili możesz zrezygnować z prenumeraty biuletynu.

    Oferty reklamowe, które wyświetlają Ci się na innych stronach lub w aplikacjach, są także personalizowane na podstawie Twoich aktywności na połączonych ze sobą komputerach i innych urządzeniach. Zmieniając ustawienia plików cookies na swoim urządzeniu (więcej informacji znajduje się w naszym Oświadczeniu dotyczącym plików cookies w sekcji „Twoje preferencje”), możesz zmienić ustawienia systemu „cross-device tracking” dotyczące reklam. Należy pamiętać, że wylogowanie się ze swojego konta w Serwisie nie jest równoznaczne z rezygnacją z otrzymywania spersonalizowanych treści reklamowych.

    Jak Ratownik KPP wykorzystuje media społecznościowe?

    W Ratowniku KPP wykorzystujemy media społecznościowe na różne sposoby. Na przykład, aby wspomagać korzystanie z usług rezerwacyjnych online, ale także w celu promocji produktów i usług związanych z kursami dostarczanymi przez naszych Dostawców usług oraz aby promować i udoskonalać nasze własne usługi.

    Należy pamiętać, że korzystanie z funkcji mediów społecznościowych może skutkować wymianą danych osobowych między Serwisem a dostawcą usług mediów społecznościowych, jak opisano poniżej. Masz prawo nie korzystać z tych funkcji mediów społecznościowych.

    1. Logowanie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zapewniamy Ci możliwość zalogowania się na profil użytkownika Serwisu za pośrednictwem jednego z kont w Twoich mediach społecznościowych. Dzięki temu nie będziesz musiał pamiętać kilku różnych nazw użytkowników i haseł do różnych serwisów online.

    Jeśli już raz zalogujesz się przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, będziesz mieć już zawsze możliwość logowania się na swoje konto w Serwisie w taki sposób. W dowolnym momencie możesz również rozłączyć konto w Ratowniku KPP z kontem na portalu społecznościowym.

    2. Integracja wtyczek mediów społecznościowych. Na stronie i w aplikacjach mobilnych Ratownik KPP dysponujemy także zintegrowanymi wtyczkami mediów społecznościowych. Oznacza to, że jeśli klikniesz jeden z takich przycisków (jak np. „Lubię to” na Facebooku) pewne informacje zostaną udostępnione dostawcom tych kanałów społecznościowych.

    Jeśli w tym samym czasie jesteś zalogowany na dane konto społecznościowe, dostawca usług społecznościowych może połączyć te informacje z Twoim kontem na kanale społecznościowym. W zależności od wybranych ustawień, może on upublicznić Twoje działania na Twoim profilu w taki sposób, że będą one udostępnione innym użytkownikom w Twojej sieci.

    3. Inne usługi i funkcje związane z mediami społecznościowymi. Istnieje prawdopodobieństwo, że będziemy integrować inne usługi związane z mediami społecznościowymi (takie jak przesyłanie wiadomości) w celu interakcji z Serwisu lub Twoimi kontaktami na temat naszych usług.

    Możemy prowadzić konta w mediach społecznościowych i oferować aplikacje mobilne na wybranych stronach społecznościowych. Gdy połączysz swoje konto na Ratowniku KPP z profilem społecznościowym, dostawca portalu społecznościowego może wyrazić zgodę na udostępnienie nam pewnych informacji.

    Jeśli zdecydujesz się na udostępnianie informacji, będziesz informowany przez dostawcę portalu społecznościowego, jakie informacje zostaną upublicznione. Na przykład jeśli zalogujesz się na konto użytkownika w Serwisie za pośrednictwem profilu społecznościowego, pewne informacje mogą zostać przekazane do Ratownika KPP, jak np. adres e-mail, wiek lub zdjęcia profilowe zapisane na Twoim profilu społecznościowym w zależności od tego, na udostępnienie jakich danych wyraziłeś zgodę.

    Jeśli zarejestrujesz się w aplikacji mobilnej za pośrednictwem swojego profilu społecznościowego lub połączysz się z usługą przesyłania wiadomości, nie posiadając konta użytkownika w Serwisie, informacje, które zdecydujesz się nam udostępnić, będą obejmowały podstawowe dane dostępne na Twoim profilu społecznościowym (w tym Twój adres e-mail, aktualizacje statusu i listę kontaktów).

    Wykorzystamy te informacje, aby dostarczać Ci żądane usługi, np. aby przesłać daną wiadomość Twoim kontaktom lub odpowiednio spersonalizować naszą stronę i aplikacje. Oznacza to, że w razie potrzeby możemy dostosowywać nasze usługi do Twoich potrzeb, przedstawiając Tobie i Twoim znajomym informacje na temat najlepszych kursów oraz analizując i udoskonalając świadczone przez nas usługi związane z ratownictwem.

    Twój dostawca portalu społecznościowego będzie w stanie przekazać Ci większą ilość informacji dotyczących sposobów wykorzystywania i przetwarzania Twoich danych, kiedy będziesz logować się za pośrednictwem danego portalu w Serwisie. Na przykład łącząc dane osobowe, które gromadzą, gdy korzystasz z Serwisu za pośrednictwem danego portalu, z informacjami, które gromadzą, gdy korzystasz z innych platform internetowych połączonych z dostawcą portalu społecznościowego.

    Jeśli zdecydujesz połączyć się za pomocą konta Google lub na Facebooku, prosimy o zapoznanie się z poniższymi linkami w celu uzyskania informacji na temat sposobu, w jaki strony te wykorzystują otrzymane dane: Facebook i Google.

    Jakie procedury dotyczące ochrony i przechowywania danych osobowych stosuje Ratownik KPP?

    Wdrożyliśmy procedury mające na celu zapobieganie nieuprawionemu dostępowi do danych osobowych lub ich niezgodnemu z prawem wykorzystaniu.

    Wykorzystujemy stosowne systemy i procedury, aby chronić powierzane nam przez Ciebie dane osobowe i zapewnić ich bezpieczeństwo. Wdrożyliśmy także procedury bezpieczeństwa oraz ograniczenia techniczne i fizyczne, które mają na celu zapobieżenie uzyskiwaniu dostępu do danych osobowych zawartych na naszych serwerach i ich wykorzystywaniu. Tylko uprawiony personel może uzyskać dostęp do informacji prywatnych wyłącznie na potrzeby wykonywanej pracy.

    Przechowujemy Twoje dane osobowe tak długo, jak uznamy to za konieczne, aby umożliwić Ci korzystanie z naszych usług, świadczyć dla Ciebie usługi (w tym prowadzić konto użytkownika w Serwisie, jeśli je posiadasz), zachować zgodność z obowiązującymi przepisami prawa, rozstrzygać wszelkie i podejmować inne działania, które są konieczne do prowadzenia przez nas działalności, w tym wykrywania oszustw lub innych nielegalnych działań i zapobiegania im. Wszystkie dane osobowe, które przechowujemy, podlegają niniejszemu „Oświadczeniu o ochronie prywatności”.

    Jak możesz kontrolować dane udostępnione Ratownikowi KPP?

    Chcemy, abyś miał kontrolę nad tym, w jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane osobowe. W tym celu:

    1. Możesz poprosić nas o kopię danych osobowych, które posiadamy o Tobie;

    2. Możesz poinformować nas o wszelkich zmianach w Twoich danych osobowych lub możesz poprosić nas o poprawienie wszystkich danych osobowych, które posiadamy na Twój temat. Jak wyjaśniono poniżej, możesz sam dokonać takich zmian, jeśli posiadasz konto użytkownika;

    3. W niektórych sytuacjach możesz poprosić nas o usunięcie, zablokowanie lub ograniczenie przetwarzania danych osobowych, które przechowujemy o Tobie, bądź możesz wnieść sprzeciw wobec konkretnych sposobów wykorzystywania przez nas Twoich danych osobowych;

    4. W niektórych sytuacjach możesz również poprosić nas o przesłanie danych osobowych, które nam przekazałeś podmiotom trzecim;

    5. Jeżeli wykorzystujemy Twoje dane osobowe na podstawie Twojej zgody, masz prawo do wycofania tej zgody w dowolnym czasie zgodnie z obowiązującym prawem.

    6. Jeśli przetwarzamy Twoje dane osobowe w oparciu o prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny, masz prawo w dowolnym czasie wnieść sprzeciw na takie wykorzystanie danych osobowych zgodnie z obowiązującym prawem.

    Polegamy na Tobie jeśli chodzi o kompletność, dokładność i aktualność Twoich danych osobowych. Prosimy o możliwie jak najszybsze informowanie nas o wszelkich zmianach w Twoich danych osobowych lub nieścisłościach w tym zakresie.

    Jeśli posiadasz konto użytkownika w Serwisie, za pośrednictwem naszej strony internetowej lub naszych aplikacji możesz uzyskać dostęp do znacznej części swoich danych osobowych. W ustawieniach konta znajdziesz opcję dodawania, aktualizowania lub usuwania informacji, które posiadamy na Twój temat.

    Jeśli jakiekolwiek dane osobowe, które posiadamy o Tobie, nie są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej lub naszych aplikacji, możesz przesłać nam swoje żądanie bez ponoszenia żadnych kosztów.

    Jeśli chcesz skorzystać z prawa dostępu lub usunięcia danych, wyślij do nas wiadomość na adres kontakt@ratownikkpp.pl . Jeżeli chciałbyś wystąpić do nas z dowolnym żądaniem dotyczącym niniejszego „Oświadczenia o ochronie prywatności” w celu skorzystania z innych przysługujących Ci praw lub jeśli chciałbyś złożyć skargę, prosimy o wysłanie wiadomości do nas na adres kontakt@ratownikkpp.pl. Możesz również skontaktować się z lokalnym urzędem ochrony danych.

    Jeśli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w oparciu o prawnie uzasadniony interes i nie masz możliwości skorzystania z bezpośredniej opcji rezygnacji, prosimy o wysłanie wiadomości na adres kontakt@ratownikkpp.pl.

    Oświadczenie dotyczące plików cookies

    Zawsze, gdy korzystasz z naszych usług internetowych lub z naszych aplikacji, możemy na różne sposoby wykorzystywać pliki cookies i inne technologie śledzenia online (dla celów niniejszego „Oświadczenia dotyczącego plików cookies” będziemy je również określać mianem „ciasteczek”).

    Ciasteczka mogą być wykorzystywane na różne sposoby, na przykład w celu zagwarantowania, że strona ratownikkpp.pl działa poprawnie, aby analizować ruch na niej lub na potrzeby reklamowe. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, czym są pliki cookies, w jaki sposób są wykorzystywane i jakie istnieją alternatywy, kontynuuj lekturę oświadczenia.

    Czym są pliki cookies i inne technologie śledzenia online?

    Plik cookies przeglądarki internetowej to mały plik tekstowy, który strony internetowe umieszczają w przeglądarce Twojego komputera lub urządzenia mobilnego.

    Te pliki cookies przechowują informacje o wyświetlanych przez użytkownika treściach i interakcjach z nimi, w celu zapamiętania jego preferencji i ustawień lub przeanalizowania sposobu korzystania z usług online.

    Ciasteczka dzielą się na „pliki cookies strony pierwszej” i „pliki cookies strony trzeciej”:

  • Pliki cookies strony pierwszej to ciasteczka obsługiwane przez podmiot zarządzający domeną – w naszym przypadku jest to RescueNet Sp. z o.o.. Każde ciasteczko, które umieszczamy sami, jest „plikiem cookie strony pierwszej”.
  • Pliki cookies strony trzeciej to pliki cookies umieszczane na naszych domenach przez zaufanych partnerów, których wybraliśmy do tego celu. Mogą to być dostawcy mediów społecznościowych, partnerzy reklamowi, dostawcy usług bezpieczeństwa i inni.
  • Mogą to być ciasteczka sesyjne lub trwałe.

  • Pliki cookies sesyjne wygasają po zakończonej sesji, czyli po zamknięciu przeglądarki. Następnie zostają usunięte.
  • Pliki cookies trwałe mają różną żywotność, są przechowywane dłużej i nie są kasowane w momencie zamknięcia okna przeglądarki. Na platformie Booking.com staramy się obsługiwać tylko trwałe pliki cookies (lub zezwolić na obsługę trwałych plików cookies przez strony trzecie), które mają ograniczoną żywotność. Jednakże, ze względów bezpieczeństwa lub w innych wyjątkowych okolicznościach, może się zdarzyć, że będziemy musieli nadać plikowi cookie dłuższą żywotność.
  • Pliki cookies przeglądarki internetowej mogą przechowywać takie informacje, jak adres IP lub inny identyfikator, typ przeglądarki oraz informacje na temat wyświetlanych treści i interakcji z nimi w ramach usług cyfrowych. Przechowując te informacje, pliki cookies przeglądarki internetowej mogą zapamiętać Twoje preferencje i ustawienia dotyczące usług online oraz przeanalizować sposób, w jaki z nich korzystasz.

    Oprócz plików cookies wykorzystywane są także inne, podobne rodzaje technologii śledzenia. Nasza strona internetowa, e-maile i aplikacje mobilne mogą zawierać małe przezroczyste pliki graficzne lub linie kodu, które zapisują sposób, w jaki użytkownik wchodzi z nimi w interakcję. Należą do nich np. sygnalizatory sieci „web beacons”, śledzące adresy URL lub zestawy narzędzi dla programistów „software development kits” (SDK).

  • Sygnalizatory sieci mają wiele różnych nazw. Nazywane są również robakami sieciowymi, znacznikami, znacznikami sieciowymi, znacznikami nawigacyjnymi, znacznikami pikselowymi, pikselami śledzącymi, gifami 1x1 lub transparentnymi gifami. W skrócie, znaczniki te to małe pliki graficzne o rozmiarze zaledwie jednego piksela, które są pobierane przez urządzenie użytkownika w wyniku otwarcia danej strony, za pośrednictwem aplikacji, reklamy czy wiadomości e-mail. Mogą być wykorzystywane, aby pozyskiwać dane dotyczące Twojego urządzenia, takie jak informacje o jego rodzaju, systemie operacyjnym, adresie IP i terminie odwiedzin. Są one także używane do obsługi i odczytywania plików cookies w Twojej przeglądarce lub do uruchamiania umieszczania pliku cookie.
  • Skrypty to małe programy komputerowe wbudowane w nasze strony internetowe, które nadają tym stronom szeroki wachlarz dodatkowych funkcjonalności. Skrypty umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie strony internetowej. Na przykład, skrypty zasilają niektóre funkcje bezpieczeństwa i umożliwiają korzystanie z podstawowych funkcji interaktywnych na naszej stronie internetowej. Skrypty mogą być również wykorzystywane do celów analitycznych lub reklamowych. Na przykład, skrypt może zbierać informacje o tym, jak korzystasz z naszej strony internetowej, np. jakie strony odwiedzasz lub czego szukasz.
  • Śledzące adresy URL to linki z zawartym w nich unikalnym identyfikatorem. Są one wykorzystywane do identyfikacji źródła, z którego użytkownik zostaje przekierowany na stronę lub do aplikacji Booking.com. Przykładem może być przejście ze strony mediów społecznościowych, z wyszukiwarki lub z jednej ze stron naszych partnerów afiliacyjnych.
  • Zestawy SDK są częścią kodu źródłowego naszych aplikacji i w przeciwieństwie do plików cookies przeglądarki, dane SDK są przechowywane w pamięci aplikacji. Są one wykorzystywane do analizy sposobu korzystania z aplikacji lub do wysyłania spersonalizowanych powiadomień push. W tym celu rejestrują unikalne identyfikatory związane z urządzeniem, takie jak ID urządzenia i adres IP, a także aktywność użytkownika w aplikacji i lokalizację sieci.
  • Wszystkie te technologie śledzenia w „Oświadczeniu dotyczącym plików cookies” są zwane łącznie „plikami cookies”.

    W jaki sposób wykorzystywane są pliki cookies?

    Pliki cookies są wykorzystywane do zbierania informacji, w tym:

  • adresu IP
  • ID urządzenia
  • przeglądane strony
  • rodzaj przeglądarki
  • przeglądane informacje
  • system operacyjny
  • dostawca usług internetowych
  • znacznik czasu
  • czy zareagowałeś na reklamę
  • odsyłający adres URL
  • używane na stronie/w aplikacjach funkcje lub podejmowane tam aktywności
  • Pozwalają one na identyfikację Ciebie jako tego samego użytkownika na różnych stronach w ramach witryny, na różnych urządzeniach, na różnych witrynach lub podczas korzystania z aplikacji. Jeśli chodzi o cel, są one podzielone na trzy kategorie – funkcjonalne, analityczne i marketingowe.

    Ciasteczka funkcjonalne

    Są to pliki cookies wymagane do funkcjonowania naszych stron internetowych i aplikacji, które muszą być włączone, aby użytkownik mógł korzystać z naszych usług.

    Funkcjonalne pliki cookies są wykorzystywane do tworzenia zaawansowanych technologicznie, przyjaznych dla użytkownika stron internetowych i aplikacji, które automatycznie dostosowują się do Twoich potrzeb i preferencji, dzięki czemu możesz łatwo przeglądać strony/aplikacje i dokonywać rezerwacji. Pozwalają między innymi na dodanie niezbędnych zabezpieczeń i funkcji dostępności.

    Dokładniej, funkcjonalne ciasteczka:

  • Umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej i aplikacji, dzięki czemu możesz założyć konto, zalogować się i zarządzać swoimi rezerwacjami.
  • Zapamiętują wybrane przez Ciebie ustawienia waluty i języka, Twoje poprzednie wyszukiwania i inne preferencje, aby pomóc Ci efektywnie i skutecznie korzystać z naszej strony internetowej i aplikacji.
  • Zapamiętują Twoje dane podane podczas rejestracji, dzięki czemu nie będziesz musiał ponownie wpisywać swoich danych logowania za każdym razem, gdy odwiedzasz naszą stronę lub aplikację. (Bez obaw, hasła będą zawsze zakodowane).
  • Ciasteczka analityczne

    Te pliki cookies mierzą i śledzą sposób korzystania z naszej strony internetowej i aplikacji. Używamy tych informacji do ulepszania naszej strony internetowej, aplikacji i usług.

    Dokładniej, funkcjonalne ciasteczka:

  • Pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający i klienci, tacy jak Ty, korzystają z Serwisu i naszych aplikacji.
  • Pomagają w ulepszaniu naszej strony internetowej, aplikacji i komunikacji, aby upewnić się, że nasza oferta jest interesująca i odpowiednia.
  • Pozwalają nam dowiedzieć się, co działa, a co nie na naszej stronie internetowej i w aplikacjach.
  • Pomagają nam zrozumieć skuteczność reklam i komunikacji.
  • Informują nas, jak użytkownicy wchodzą w interakcje z naszą stroną internetową lub aplikacjami po wyświetleniu reklamy online, w tym reklam na stronach internetowych stron trzecich.
  • Umożliwiają naszym partnerom biznesowym dowiedzenie się, czy ich klienci korzystają z jakichkolwiek ofert zintegrowanych z ich stronami internetowymi.
  • Za pomocą tych plików cookies gromadzimy dane na temat odwiedzonych przez Ciebie stron internetowych, stron wejścia i wyjścia, rodzaju używanej platformy, wiadomości e-mail, które zostały przez Ciebie otworzone i na podstawie których zostały podjęte działania oraz znaczników daty i czasu. Oznacza to także, że możemy wykorzystywać dane na temat tego, jakie działania wykonują użytkownicy w ramach interakcji z witryną lub aplikacją, np. liczba kliknięć na danej stronie, ruchy myszką oraz przewijania, a także wyszukiwane słowa i tekst wprowadzany w różnego rodzaju pola.

    Ciasteczka marketingowe

    Te pliki cookies są wykorzystywane przez Serwis i naszych zaufanych partnerów do zbierania informacji o użytkowniku w czasie, na różnych stronach internetowych, w aplikacjach lub innych platformach.

    Marketingowe pliki cookies pomagają nam zdecydować, reklamy których produktów, usług i które reklamy oparte na zainteresowaniach mogą być Ci wyświetlane zarówno na naszej stronie internetowej, jak i poza nią oraz w aplikacjach.

    Dokładniej, funkcjonalne ciasteczka:

  • Kategoryzują Cię do określonego profilu zainteresowań, na przykład na podstawie odwiedzanych stron internetowych i Twojego zachowania podczas klikania. Używamy tych profili do wyświetlania spersonalizowanych treści w Serwisie i innych stronach internetowych.
  • Wyświetlają spersonalizowane i oparte na zainteresowaniach reklamy zarówno na stronie Ratownika KPP, jak i w naszych aplikacjach i na innych stronach internetowych. Działanie to zwane jest „retargetingiem” i jest oparte na Twojej historii przeglądania, jak np. wyszukiwanych miejsc, przeglądanych obiektów i wyświetlonych cen. Może ono być również oparte na Twoich zwyczajach zakupowych lub innych działaniach w sieci.
  • Retargetowane reklamy mogą być wyświetlane zarówno przed, jak i po opuszczeniu Serwisu, ponieważ ich celem jest zachęcenie do przeglądania lub powrotu na naszą stronę internetową. Możesz zobaczyć te reklamy na stronach internetowych, w aplikacjach lub w e-mailach.

  • Integrują media społecznościowe z naszą stroną internetową i aplikacjami. Pozwala to na lajkowanie lub udostępnianie treści lub produktów w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Pinterest, Snapchat i LinkedIn.
  • Przyciski „lubię to” i „udostępnij” działają z wykorzystaniem fragmentów kodu od poszczególnych dostawców mediów społecznościowych, umożliwiając umieszczanie na urządzeniu plików cookie stron trzecich.

    Te pliki cookies mogą być czysto funkcjonalne, ale mogą być również wykorzystywane do śledzenia, które powiązane strony internetowe odwiedzasz, do budowania profilu Twoich zachowań podczas przeglądania stron internetowych oraz do wyświetlania spersonalizowanych reklam. Profil ten zostanie częściowo zbudowany z wykorzystaniem porównywalnych informacji, które dostawcy z Twoich wizyt na innych powiązanych stronach internetowych.

    Aby dowiedzieć się więcej o tym, co dostawcy mediów społecznościowych robią z Twoimi danymi osobowymi, zapoznaj się z ich oświadczeniami dotyczącymi plików cookies i/lub ochrony prywatności: Facebook (obejmuje Instagrama, Messengera oraz Audience Network), Snapchat, Pinterest i Twitter. Należy pamiętać, że oświadczenia te mogą być od czasu do czasu aktualizowane.

    Współpracujemy z zaufanymi stronami trzecimi w celu gromadzenia danych. Czasami możemy również udostępniać informacje tym stronom trzecim, takie jak adresy e-mail lub numery telefonu. Te strony trzecie mogą łączyć Twoje dane z innymi informacjami, które zbierają w celu stworzenia listy określonych odbiorców lub wyświetlania Ci ukierunkowanych reklam. W celu uzyskania informacji o tym, w jaki sposób strony trzecie przetwarzają Twoje dane, skorzystaj z poniższych linków: Jak Google używa danych, Zasady Facebooka dotyczące danych.

    Techniki, które nie wykorzystują plików cookies – piksele w wiadomościach e-mail

    Możemy również korzystać z technik, takich jak piksele, których nie oznaczamy jako pliki cookies, ponieważ nie przechowują one żadnych informacji na urządzeniu użytkownika.

    Czasami umieszczamy piksele w wiadomościach e-mail, takich jak biuletyny. „Piksel” to plik elektroniczny o wielkości pojedynczego piksela, który jest umieszczany w wiadomości e-mail i ładuje się po jej otwarciu. Za pomocą pikseli w wiadomościach e-mail możemy sprawdzić, czy wiadomość została dostarczona, czy i kiedy ją przeczytałeś oraz co kliknąłeś.

    Takie informacje otrzymujemy również na temat wysyłanych przez nas powiadomieniach push. Statystyki te dostarczają nam informacji zwrotnych na temat Twojego zachowania w zakresie czytania, które wykorzystujemy w celu optymalizacji naszych wiadomości i dostosowania naszej komunikacji do Twoich potrzeb.

    Twoje preferencje

    Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies oraz jak nimi zarządzać lub jak je usunąć, przejdź na allaboutcookies.org lub do sekcji pomocy w swojej przeglądarce.

    W ustawieniach przeglądarek, takich jak Internet Explorer, Safari, Firefox lub Chrome możesz wybrać, które pliki cookies akceptujesz, a których nie. Miejsce, gdzie dostępne są te ustawienia, jest zależne od rodzaju przeglądarki, z której korzystasz:

  • Ustawienia plików cookies w przeglądarce Chrome
  • Ustawienia plików cookies w przeglądarce Firefox
  • Ustawienia plików cookies w przeglądarce Internet Explorer
  • Ustawienia plików cookies w przeglądarce Safari
  • Jeśli zdecydujesz się zablokować pewne funkcjonalne pliki cookies, możesz nie być w stanie korzystać z niektórych funkcji naszych usług.

    Aby uniemożliwić Google Analytics zbieranie danych analitycznych na określonych rodzajach przeglądarek, kliknij poniższy link: Dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics (dostępny tylko na komputerze).

    Możliwe, że w ustawieniach Twojego urządzenia mobilnego znajduje się opcja ograniczenia udostępniania informacji na potrzeby retargetowania. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, to dobrze jest mieć świadomość, że rezygnacja nie jest równoznaczna z faktem, że nie będziesz w dalszym ciągu otrzymywać treści reklamowych online lub nie będziesz przedmiotem analiz marketingowych. Oznacza to jedynie, że sieć reklamowa, z której się wycofałeś, nie będzie już przesyłać Ci reklam dostosowanych do preferencji przeglądarki i schematów działań dotyczących przeglądania.

    Niektóre strony internetowe posiadają funkcje „Do Not Track”, które pozwalają poinformować stronę internetową, aby przestała Cię śledzić. Obecnie nie obsługujemy funkcji zapobiegającej śledzeniu, „Do Not Track”.

    Jak się z nami skontaktować

    W przypadku jakichkolwiek pytań na temat tego „Oświadczenia dotyczącego plików cookies” prosimy o przesłanie wiadomości e-mail na adres kontakt@ratownikkpp.pl.

    Nasze „Oświadczenie dotyczące plików cookies” może być również od czasu do czasu aktualizowane. Jeśli te aktualizacje są znaczące, szczególnie dla Ciebie lub mają wpływ na Twoje prawa do ochrony danych, skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie. Zalecamy jednak regularne odwiedzanie tej strony, aby być na bieżąco z wszelkimi innymi (mniej znaczącymi lub mniej istotnymi) aktualizacjami.